Szybciej i częściej koleją na Hel i do Kościerzyny

hel 3

Hel – stacja kolejowa. Fot. podroze-pkp.blogspot.com

Dobre wieści przed sezonem turstycznym. W połowie czerwca kończy się etap szeroko zakrojonej rewitalizacji Korytarza Kościerskiego i Helskiego. Takie są  zapewnienia PKP Polskie Linie Kolejowe S. A.  Samorząd województwa pomorskiego informuje, że 15 czerwca br. możliwe będzie ponowne uruchomienie pociągów w pełnych relacjach tj. Gdynia – Władysławowo – Hel oraz Gdynia – Kościerzyna.

ROZKŁAD JAZDY

– 15 czerwca b. r. w wyniku zakończenia ważnego etapu w realizacji projektu będzie możliwe ponowne uruchomienie pociągów w pełnych relacjach tj. Gdynia – Władysławowo – Hel oraz Gdynia – Kościerzyna – informuje Małgorzata Pisarewicz, rzecznik Prasowy UMWP. – Wspólnie z Operatorem Przewozy Regionalne Sp. z o. o. uzupełniliśmy siatkę połączeń jak co roku o relacje do Kartuz oraz nowość; dodatkowe pociągi Gdynia – Władysławowo oraz Gdynia – Kościerzyna. Chcemy, aby kolej po okresie spowolnienia związanym z zamknięciami szlaków stał się dominującym środkiem transportu na Pomorzu.

INWESTYCJA

Rewitalizacja to przede wszystkim polepszenie komfortu podróży dla pasażerów, którzy będą chcieli skorzystać z usług transportu kolejowego i np. spędzić wakacje na Kaszubach i nad morzem. Celem projektu jest uzyskanie w wyniku modernizacji wyższych prędkości, co za tym idzie znaczne skrócenie czasu jazdy pociągów. Rewitalizacja to także poprawa stanu technicznego infrastruktury, zwiększenie bezpieczeństwa oraz poprawa spójności i efektywności regionalnego systemu transportowego.

Zakres prac obejmuje:

  • – kompleksową wymianę nawierzchni kolejowej oraz naprawy bieżące toru wraz ze wzmocnieniami podtorza, korekty łuków i wymianę rozjazdów,
  • – zmianę sposobu zabezpieczenia przejazdów (instalacje urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej – 15 szt. i telewizji przemysłowej – 10 szt.), a także naprawę nawierzchni na 90 przejazdach;
  • – naprawę istniejących peronów i urządzeń do obsługi podróżnych na 14 stacjach i przystankach osobowych, obejmującej kompleksową modernizację peronów – 19 szt. wraz z ustawieniem wiat i wymianą oświetlenia;
  • – modernizację obiektów inżynieryjnych,  urządzeń sterowania ruchem kolejowym i pozostałych urządzeń elektroenergetycznych i łączności.

Na linii Korytarza Kościerskiego prace rewitalizacyjne będą kontynuowane po sezonie letnim i potrwają do 2015 roku. Trzeba pamiętać, że odcinek linii nr 201 Kościerzyna – Gdynia stanie się częścią sieci Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Stąd prace dotyczące m. in.: rewitalizacji stacji, przystanków osobowych i budowie węzłów przesiadkowych na odcinku Gdańsk Osowa – Gdynia Główna, włączenia linii PKM w okolicy przystanku Rębiechowo, a także rewitalizacji odgałęzienia do Kartuz od posterunku Glincz koło Żukowa,

Prace rewitalizacyjne na Korytarzu Helskim dobiegają końca. PKP PLK S.A. przewiduje jeszcze wykonywanie prac dodatkowych (uzupełniających). Po sezonie letnim mogą wystąpić jeszcze nieznaczne utrudnienia w ruchu pociągów.

TABOR

Większość połączeń będzie obsługiwana przez nowoczesny tabor zakupiony w 2010 i 2011 roku przez Województwo Pomorskie – 6 spalinowych zespołów trakcyjnych firmy NEWAG z Nowego Sącza. Wartość zamówienia wynosiła 50 386 000 zł.

Może zainteresuje Cię:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *