Jaki rower do miasta

rower 2

Nie ulega wątpliwości, że rower staje się coraz popularniejszym środkiem transportu. W miastach stopniowo przybywa ścieżek rowerowych, po których śmigają zadowoleni rowerzyści – czy to rekreacyjnie, czy w drodze do pracy lub szkoły.

Niezależnie od przyczyny, jazda na rowerze jest znakomita dla naszego zdrowia – wyrabia mięśnie, poprawia krążenie i stanowi dobrą alternatywę dla siłowni czy biegania, na które ciągle nie mamy czasu albo siły. Jednak ładna pogoda i dobre chęci to jeszcze nie wszystko: potrzebny nam jest przede wszystkim odpowiednio dobrany rower, który jazdę po mieście ułatwi, a nie utrudni. Jak więc wybrać ten właściwy spośród wielu dostępnych na rynku ofert?

Przed zakupem warto się przede wszystkim zastanowić, jakie będzie przeznaczenie naszego roweru. Wiemy już, że będziemy go używać do jazdy po mieście, a nie górskich wertepach, ale czy regularnie? Wsiądziemy na niego niezależnie od pogody, czy tylko w bezchmurne, słoneczne dni? Po jakim terenie będziemy się poruszać – równym i płaskim, czy może jednak bardziej wymagającym? Gdy już odpowiemy na te pytania, warto przemyśleć kwestię samego zakupu. Ile pieniędzy chcemy na niego przeznaczyć? Pamiętajmy, że zbyt tani rower rozleci się jeszcze zanim go dobrze wypróbujemy, a kupowanie zbyt drogiego sprzętu do zwykłej jazdy po mieście jest nieopłacalne. Jeżeli rower będzie nam służył okazjonalnie i zdecydujemy się na nowy sprzęt, 1000–1200 złotych w zupełności wystarczy. Używany jednoślad spokojnie kupimy nawet za 400–500 złotych. Do bardziej regularnego użytkowania, także w złą pogodę, warto dołożyć: za 1300–2000 złotych znajdziemy rower przygotowany specjalnie do takiej eksploatacji. Jeśli możemy pozwolić sobie na zakup nowego sprzętu, a nie używanego, to oczywiście warto to zrobić. Druga opcja nie musi być wcale taka zła, gdy mamy pewność co do pochodzenia roweru (czy nie jest na przykład kradziony) oraz możemy osobiście sprawdzić jego stan techniczny. Jednym słowem: uwaga na oszustów!

Rower najlepiej zakupić w sklepie rowerowym, co nie jest chyba żadnym zaskoczeniem. W Internecie nieraz można znaleźć oferty bardziej korzystne cenowo, ale rozmiar musimy ocenić na oko, nie mamy bowiem możliwości, by po prostu wsiąść na rower i przekonać się, czy wszystko pasuje. Zazwyczaj przestrzega się przed kupowaniem roweru w supermarkecie: pracownik ogólnego sklepu raczej nie pomoże nam dobrać sprzętu czy zamontować dodatkowych akcesoriów. Jeśli chodzi o sam typ roweru, nie opłaca się inwestować w rower górski: choć poradzi sobie z każdą dziurą i nierównością na drodze, jest ciężki i nie wykorzystamy jego potencjału w jeździe miejskiej. Lepiej sprawdzi się rower trekkingowy, wyposażony w przydatne w mieście akcesoria: bagażnik, stałe oświetlenie, błotniki i osłonę łańcucha. Rower szosowy jest z kolei szybki i lekki, choć brakuje mu amortyzacji i na nierównej jezdni robi się nieprzyjemnie. Najwygodniejszy jest po prostu rower miejski, czasem zwany „Holendrem”, posiadający już bagażnik, koszyk, osłonę łańcucha, światła, dzwonek i nóżkę boczną. Rower crossowy jest w miarę uniwersalny.

Dziękujemy portalowi ROWErr.pl za współpracę merytoryczną.

Może zainteresuje Cię:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *