Trefne faktury za energię

Fałszywa faktura z przedsądowym wezwaniem do zapłaty firmy sprzedającej energię z oryginalnym logo spółki pojawiła się w skrzynce pocztowej mieszkańca Sopotu. Oszuści podszywający się pod firmę energetyczną żądali uiszczenia jednorazowej opłaty w wysokości blisko 2,5 tysiąca zł w związku z zaległością. Energa ostrzega: Nie daj się oszukać!

Policja przestrzega przed oszustami, gdyż wysłanych faktur było pewnie więcej.

Do Komendy Miejskiej Policji w Sopocie zgłosił się mieszkaniec, który poinformował, że otrzymał list za potwierdzeniem odbioru, od firmy sprzedającej energię elektryczną z przedsądowym wezwaniem do zapłaty za energię. Faktura opiewała na kwotę blisko 2,5 tysiąca złotych. Mężczyzna zorientował się, że jest to oszustwo i ktoś próbuje wyłudzić od niego pieniądze.

Sopocianin, aby zweryfikować tą informację zadzwonił do swojego operatora energii. Tam pracownik firmy poinformował go, że mężczyzna nie zalega z opłatami, a podany w piśmie numer konta bankowego nie zgadza się z numerem konta prawdziwej firmy. Mieszkaniec Sopotu nie dał się oszukać i nie opłacił fałszywej faktury, jednocześnie w trosce o innych mieszkańców poinformował o zdarzeniu sopockich policjantów.

Policja apeluje o staranne weryfikowanie otrzymywanych faktur. Przed dokonaniem każdej wpłaty najlepiej dokładnie sprawdzić numer konta, na jaki przekazujemy swoje pieniądze. Warto korzystać ze stron internetowych danego usługodawcy celem sprawdzenia wspomnianych numerów kont lub w przypadku braku takich możliwości zadzwonić na infolinię czy też udać się pod adres określonej placówki i upewnić czy podany numer konta jest prawdziwy. (KWP)

ENERGA OSTRZEGA: NIE DAJ SIĘ OSZUKAĆ

W związku z pojawiającymi się zgłoszeniami i pytaniami od naszych Klientów, którzy czują się oszukani ze względu na podpisanie niekorzystnej dla siebie umowy sprzedaży energii elektrycznej z innym sprzedawcą (niż ENERGA-OBRÓT SA) warto poznać kilka wskazówek i podpowiedzi, które należałoby uwzględnić w rozmowie z przedstawicielem nowego sprzedawcy.

  1. Przed podpisaniem umowy z innym sprzedawcą koniecznie sprawdź następujące kwestie:
  • czy oferta zakłada tylko sprzedaż czy także dystrybucję energii elektrycznej?
  • czy oferta zawiera dodatkowe usługi typu ubezpieczenie (zazwyczaj dodatkowo płatne)?
  • czy przy rezygnacji z dodatkowej usługi cena energii elektrycznej wzrośnie?
  • jak często będę otrzymywać fakturę (jedną czy dwie faktury)?
  • do kogo mam reklamować niezgodności faktur za dystrybucję i sprzedaż?
  • czy będę rozliczany/-a za rzeczywiście zużytą energię?
  1. Pamiętaj, że:
  • przy zawieraniu umowy poza lokalem sprzedawcy poprosić przedstawiciela sprzedawcy o identyfikator, który potwierdzi, że reprezentuje firmę na którą się powołuje;
  • należy dokładnie przeczytać umowę wraz z załączonymi dokumentami przed ich podpisaniem;
  • Konsumenci mają prawo do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem sprzedawcy lub na odległość, tj. podpisanej u Klienta w domu, zawartej przez telefon czy za pośrednictwem internetu lub poczty w terminie 14 dni od dnia jej podpisania – bez podania przyczyny i bez ponoszenia żadnych kosztów z tego tytułu;
  • złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy po terminie 14 dni od daty jej podpisania może wiązać się z ewentualną karą od nowego sprzedawcy.
  • jeżeli przy zawieraniu umowy zostałeś wprowadzony w błąd przez nowego sprzedawcę możesz uchylić się od skutków umowy, powołując się na art. 84 Kodeksu Cywilnego (wprowadzenie w błąd);
  • w przypadku wszelkich pytań, wątpliwości (np. co do zmian w umowach, aktualizacjach, korespondencji, sprawdzenia pracownika) możesz skontaktować się z pracownikiem Infolinii ENERGA-OBRÓT S.A. pod nr tel. 555 555 555. (energa.pl)

Może zainteresuje Cię:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *