Internet wygodnym i najpopularniejszym kanałem sprzedażowym

Informacje płynące z rynku pokazują, że Internet staje się wygodnym i najpopularniejszym kanałem sprzedażowym, tzw. sprzedaż stacjonarna powoli traci na wartości.

Intensywny rozwój handlu elektronicznego w Polsce rozpoczął się w pierwszej dekadzie XXI wieku. Jak podaje w swoim raporcie Deloitte (A wave of digital change. Trends i digital E-innovation 2013), w latach 2006–2012 wartość gospodarki internetowej w Polsce podwoiła się i w 2012 roku osiągnęła wartość 93 mld zł, a wartość polskiego handlu elektronicznego wyniosła 21,5 mld zł. Udział handlu internetowego w całym polskim handlu detalicznym w 2012 r. wyniósł 3,18%. Według danych GUS handel detaliczny w 2012 r. wzrósł o 4,6% w stosunku do roku 2011, natomiast wzrost handlu elektronicznego wyniósł prawie 23%.

Komentarz Krzysztofa Szuberta, eksperta BCC, ministra ds. cyfryzacji w Gospodarczym Gabinecie Cieni BCC

Może zainteresuje Cię:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *