Własna restauracja – biznes dla każdego? Franczyzowa sieć pizzerii

Kapitał, wyjątkowy pomysł, chęć do działania i zapał do pracy to czynniki, które nie zawsze wystarczają do tego, aby odnieść sukces w branży gastronomicznej i otworzyć restaurację, która będzie przynosić dochody. Wielu z nas o tym zapomina, wylewając morze łez po poniesionej porażce.

Prowadzenie restauracji dużej części społeczeństwa kojarzy się z wyjątkowym, ekscytującym zajęciem. Nie dziwnie, w końcu taki obraz budują nam serialowe postacie, które prowadząc własną działalność odnoszą same sukcesy, mając zawsze pełno gości i dużo czasu na codzienne przyjemności. Niestety, rzeczywistość szybko weryfikuje takie wyobrażenia. Prowadzenie własnego lokalu wymaga wiele samodyscypliny i wiedzy. Aby odnieść sukces nie wystarczy tylko regularnie uczęszczać do restauracji czy mieć pasję do gotowania. Brak wiedzy na tematy związane z zarządzaniem personelem, wymogach sanitarnych czy odpowiednim zaaranżowaniem dań w menu może przynieść srogą porażkę.
Czy jest jakiś sposób, aby przy małym doświadczeniu, ale dużym zapale założyć własny lokal gastronomiczny i odnieść sukces?

Po pierwsze, należy przeprowadzić dokładną analizę ewentualnych zysków i strat i założyć, że mogą pojawić się jakieś problemy, które są nieuniknione. Trzeba sobie także uświadomić, że prowadzenie własnego biznesu to ciężka praca, wiążąca się z nienormowanym czasem pracy, zarządzanie kilkunastoma pracownikami, którzy nie zawsze muszą okazać się posłuszni czy niespodziewanymi problemami związanymi z funkcjonowaniem restauracji.

Po drugie, warto wesprzeć się doświadczeniem zaufanego partnera, który może uchronić nas przed wieloma problemami. Świetnym wsparciem może być franczyzodawca, który przekazując nam wypracowane przez lata receptury, standardy i zasady pozwoli nam uniknąć poważnych problemów. Ponadto, zapewni nam znany brand, dzięki któremu klienci chętniej odwiedzą nowy lokal.

restauracja2
– Każdy nowo przyjęty franczyzobiorca może liczyć na pełne wsparcie ze strony Da Grasso, zarówno w momencie otwierania lokalu jak i w trakcie jego funkcjonowania. Organizujemy także cykliczne spotkania i szkolenia, które mają na celu stałe podnoszenie kwalifikacji naszych partnerów biznesowych. W Da Grasso wierzymy, że każdy może otworzyć własny lokal. Wystarczy dużo zapału i chęć do nauki, a także trochę pokory i zaufania do wypracowanych przez nas przez lata sposobów prowadzenia własnego biznesu – komentuje Magdalena Piróg, wiceprezes największej polskiej franczyzowej sieci pizzerii.

Po trzecie, warto kłaść duży nacisk na wybór odpowiednich dostawców i wystrój lokalu. Zły dostawca to niskiej jakości produkt, który w fazie końcowej przekłada się na niesmaczne jedzenie i niezadowolenie klienta. Z kolei wystrój lokalu wpływa na klimat, jaki tworzy restauracja. W przypadku współpracy z Siecią, korzysta się z usług sprawdzonych dostawców i wypracowanych przez specjalistów, pomysłów na wystrój wnętrza, dzięki czemu można uniknąć porażek związanych z tymi czynnikami.

restauracja1
Po czwarte, należy dobrać odpowiedni zespół do pracy. Bardzo często właściciele punktów gastronomicznych zapominają, jak wiele zależy od dobrze dobranego personelu lokalu. Zaraz po jedzeniu, to właśnie on odgrywa największą rolę w procesie satysfakcji klienta. Nierzadko, czynnikiem przeważającym w wyborze kelnera czy też pracownika kuchni jest wcześniejsza praca w podobnej działalności. Wbrew pozorom, doświadczenie w branży gastronomicznej nie świadczy automatycznie o tym, że taki pracownik jest lepszy od osoby, która stawia w niej dopiero pierwsze kroki. Czasami warto da szansę osobom, które nie mają zbyt wielkiej wiedzy w pożądanej dziedzinie, ale widać, że są zmotywowane i mają zapał do pracy. Dzięki temu, poprzez inwestycję w rozwój takiej osoby, pracodawca może zyskać zaufanego i wiernego pracownika, który wniesie powiew świeżości i nowe pomysły do przedsiębiorstwa. W pracy w gastronomii ważna jest także schludność oraz wysoka higiena i kultura osobista, którymi w szczególnej mierze powinni wykazywać się kelnerzy oraz inne osoby obsługujące klientów. Osoby podejmujące pracę w punktach gastronomicznych powinny dbać o to, aby swoim wyglądem i aparycją zachęcić do pozostania lub ponownego odwiedzenia lokalu.

Pomimo ogromu odpowiedzialności, jakie za sobą niesie, prowadzenie własnej restauracji może być bardzo przyjemnym zajęciem. Warto jednak poważnie przemyśleć taką decyzję i w przypadku braku doświadczenia w branży wesprzeć się doświadczeniem znanej sieci, która może uchronić nas przed porażką.
Więcej informacji na temat Da Grasso znajduje się na stronie www.dagrasso.pl

***

DA GRASSO SP. Z O.O.to istniejąca od 2006 roku spółka, zarządzająca siecią pizzerii pod marką Da Grasso z siedzibą w Łodzi. Prezesem Zarządu jest Pani Karolina Rozwandowicz, a funkcję wiceprezes pełni Pani Magdalena Piróg, która zajmuje się bieżącym zarządzaniem firmy.
Da Grasso administruje największą polską gastronomiczną siecią franczyzową, obejmującą 184 pizzerie w blisko 150 miastach, a jej lokale znajdują się w całej Polsce – zarówno w większych, jak i mniejszych ośrodkach. Firma jest laureatem wielu prestiżowych nagród i wyróżnień m.in. Złoty Laur Konsumenta, Godło Jakość Obsługi i Jakość Roku, Hermes w kategorii sieć restauracyjna oraz Grand Prix Konsumenta.

Kontakt:

Grzegorz Ćwiek: grzegorz.cwiek@procontent.pl, tel. 534 998 658
Joanna Sobieska: joanna.sobieska@procontent.pl, tel. 883 226 220

Może zainteresuje Cię:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *