Rozbudowa Portu Gdańskiego

Nabrzeze_Szczecinskie_fot._Kacper_Kowalski pp_1

GDAŃSK. STRABAG podpisał umowę z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk S.A. na rozbudowę intermodalnego terminalu kontenerowego w rejonie Nabrzeża Szczecińskiego. W ramach kontraktu przebudowany zostanie m.in. plac składowania kontenerów, zewnętrzny i wewnętrzny układ komunikacyjny, przedłużone torowisko żurawi portowych oraz powiększona powierzchnia parkingowa. Rozbudowa zwiększy zdolność przeładunkową terminalu i konkurencyjność Portu Gdańsk. Wartość kontraktu STRABAG wynosi blisko 26 mln zł. Całkowity koszt realizacji projektu opiewa na 44,6 mln PLN. Projekt jest dofinansowany ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013.

Port Gdański jest ważnym międzynarodowym węzłem komunikacyjnym. Położony w centralnej części południowego wybrzeża Morza Bałtyckiego łączy kraje skandynawskie z Południowo-Wschodnią Europą na trasie Transeuropejskiego Korytarza Transportowego. Nowa inwestycja zlokalizowana jest w Porcie Wewnętrznym usytuowanym wzdłuż Martwej Wisły i Kanału Portowego, na terenie o powierzchni ponad 37 tysięcy mkw.

Kontrakt STRABAG w formule „Zaprojektuj i zbuduj” obejmuje przygotowanie dokumentacji projektowej oraz realizację prac budowlanych. Intermodalny terminal kontenerowy zostanie rozbudowany i  modernizowany. Przebudowie ulegnie plac składowy kontenerów na powierzchni ok. 2,6 ha po wschodniej stronie ulicy Wielopole wraz z placem składowym dla kontenerów zawierających materiały niebezpieczne na powierzchni ok. 0,12 ha. Przebudowany będzie zewnętrzny i wewnętrzny układ komunikacyjny na powierzchni ponad 1 ha, w ramach którego powstanie nowy wjazd na teren terminalu, plac manewrowy i postojowy wraz z parkingiem o powierzchni około 800 mkw. Ponadto zakres prac przewiduje rozbudowę całej infrastruktury sieciowej na terenie terminalu, w tym sieci kanalizacji deszczowej, sanitarnej, wodociągowej, sieci elektroenergetycznej, teletechnicznej i gazowej.

Do realizacji zadania wykorzystana zostanie specjalistyczna technologia układania betonu ze zbrojeniem rozproszonym stalowym i polipropylenowym wraz z dyblowaniem działek dylatacyjnych. Dzięki jej zastosowaniu uzyskana zostanie duża nośność, niezbędna do składowania kontenerów. Wcześniej teren pod placami składowymi i manewrowymi zostanie wzmocniony formowanymi bezudarowo kolumnami betonowymi, a kolejnym etapem będzie stabilizacja gruntu pod podbudowę betonowej nawierzchni.

Realizacje związane z rozbudową portów morskich, w tym budownictwo hydro- i geotechniczne stają się coraz ważniejszym obszarem działalności Koncernu STRABAG w Polsce. Obecnie trwa rozbudowa Nabrzeża Bułgarskiego, największego kontraktu realizowanego przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia. W 2013 roku zakończyła się budowa Nabrzeża w Porcie Zewnętrznym w Świnoujściu, a odbudowa i rozbudowa umocnień brzegu morskiego w Kołobrzegu zdobyła tytuł Budowy Roku 2013  – mówi Alfred Watzl, Członek Zarządu STRABAG Sp. z o.o.

Prace projektowe przy rozbudowie intermodalnego terminala kontenerowego rozpoczną się już w czerwcu 2014 roku, a cała inwestycja zostanie ukończona w grudniu 2015 r.

Może zainteresuje Cię:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Kúpiť Viagru online bez receptu Kup Viagra 100mg online bez recepty w Polsce Kup Levitra 20 mg online bez recepty w Polsce Viagra Koupit levně online bez receptu Koupit Kamagra online bez předpisu Kup Cialis 20 mg online bez recepty w Polsce Koupit Cialis bez předpisu v Praze Koupit Viagru bez předpisu Praha