Praca w marketingu – zajęcie dla wybranych

Czym jest marketing i jakie są jego główne założenia? Czy praca w marketingu jest dla nas szansą na rozwój czy jest raczej zagrożeniem? Kim tak naprawdę jest marketingowiec i jakie stosuje techniki aby realizować założone cele?

Nurtujące pytania

Robiąc codzienne zakupy w sklepie, czy zadałeś sobie kiedyś pytanie: dlaczego ja właściwie kupiłem ten a nie inny produkt? Czy jesteś bezkrytycznie przekonany o tym, że dokonując różnych wyborów w supermarkecie zawsze kierujesz się własnym empiryzmem? Czy podatność na rozmaite decyzje nie wydaje Ci się czasem nieprzypadkowa? Wiele możemy zadawać sobie pytań w tych kwestiach, ale jeszcze więcej możemy zrobić, gdy zdobędziemy wiedzę na temat pracy w marketingu.

Esencja marketingu

Marketing w swojej definicji jest po prostu zbiorem najrozmaitszych sposobów na to aby dany produkt, który został objęty działaniami marketingowymi znalazł swojego nabywcę w jak najkrótszym czasie i w odpowiedniej cenie. Marketing to również szereg analiz i badań socjologicznych, których celem jest dokładne określanie tego czego potrzebuje dany klient, lub inna grupa docelowa. W przykładowym sklepie z butami, marketing zaczyna się już w zasadzie od samego powitania klienta słowami: Dzień dobry! I wskazania mu odpowiedniego dla niego regału z obuwiem. Aby móc sprzedawać dane towary bądź też usługi musimy wiedzieć przecież komu je chcemy sprzedać i jak tego dokonać.

Praca marketingowca

Podejmując pracę osoby od marketingu, musimy uzmysłowić sobie podstawową i elementarną sprawę, bez której nasze działania nie przyniosą odpowiedniego rezultatu. Chodzi tutaj o absolutne przekonanie o tym, że klient jest najistotniejszym elementem układanki, którą zamierzamy układać. Jeżeli klient na nasze towary bądź usługi nie istnieje, handel nie jest możliwy. Firma, która zatrudnia marketingowca, naturalnie chce zwiększyć swoje obroty. To marketingowiec ma za zadanie znaleźć metody i narzędzia, które odniosą sukces. Specjalista od marketingu musi ciągle być na bieżąco w kwestiach potrzeb klientów przedsiębiorstwa. Badania, ankiety, sondy – to narzędzia, którymi marketingowiec posługuje się na co dzień. Określenie właściwej strategii marketingowej jaką stosuje się we wskazanych przypadkach jest kluczem do sukcesu każdej firmy. Dobry marketingowiec potrafi przede wszystkim zbadać chłonność rynku w danej branży, stworzyć potrzebę nabycia konkretnego produktu oraz co najważniejsze spowodować ciągły wzrost jego sprzedaży.

Marketing internetowy

Najprostszą a może najbardziej popularną i zauważalną techniką jaką mamy możliwość odbierać, jest marketing internetowy. Kolorowe banery, zmyślne animacje we flashu, listy reklamujące konkretny produkt, które otrzymujemy na naszą skrzynkę pocztową, rozmaite strony www – to wszystko można nazwać marketingiem internetowym. Warto tutaj wspomnieć o dwóch metodach marketingu push oraz pull. Jeżeli jesteśmy gościem na jakieś stronie internetowej i przed oczami przelatuje nam baner reklamowy firmy produkującej zupki dla dzieci to czy chcemy czy nie, baner zostanie zarejestrowany przez nasz umysł i odpowiednie procesy myślowe zostaną w nas podświadomie uruchomione. Metoda pull działa inaczej. Jest grzecznościową formą marketingu i polega na zachęceniu nas do pozyskiwania danych na temat konkretnego produktu. Taką formą marketingu pull jest choćby newsletter na witrynie www do bazy którego bez przymusu dopisujemy swój adres e-mail będąc świadomy tego, iż będziemy otrzymywać reklamy bądź też inne informacje od właściciela serwisu.

Marketing stał się podstawą handlu

Technik marketingowych jest bardzo dużo i każda z nich przechodzi rożne ewolucje, bowiem każdego dnia zmieniają się ludzie, zmieniają się ich nastroje, upodobania, trendy. Marketing musi być krok przed nimi. To marketing stwarza potrzeby, na których pojawianie się na rynku reagujemy słowami: jak ja mogłem bez tego żyć?! Marketing bez handlu nie istniał by ani przez chwilę. Handel bez marketingu jest w stanie się wytworzyć, ale tylko po przez strategie pracy utalentowanego marketingowca może powstać duża firma, prężnie działająca korporacja i wszelkiego rodzaju koncerny znane na całym świecie.

Autor artykułu: Tomasz Gancarczyk
redaktor portalu oferującego pracę na Podbeskidziu: www.placpigal.pl

Może zainteresuje Cię:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *