Mistrzowie Europy z Energą

POMORZE. Mistrzostwa Europy w Lekkoatletyce w Berlinie okazały się dla Polaków ogromnym sukcesem. Mistrzami Europy zostali sportowcy wspierani przez Grupę Energa: Paulina Guba i Michał Haratyk – złoci kulomioci, natomiast brązowy medal w rzucie młotem zdobyła Joanna Fiodorow.

Podczas lekkoatletycznych Mistrzostw Europy w Berlinie reprezentanci Polski zdobyli łącznie 12 medali – 7 złotych, 4 srebrne i 1 brązowy. To historyczny wynik Polaków na międzynarodowych zawodach lekkoatletycznych.

– Gratulujemy sukcesów naszym sportowcom. Cieszymy się, że zawodnicy, z którymi podpisaliśmy umowy sponsorskie, dzięki swojej pracy i wielkiej pasji osiągają znakomite wyniki na arenie międzynarodowej – mówi p. o. prezesa Energi SA, Alicja Barbara Klimiuk. – Sportowcy stanowią wzór do naśladowania dla najmłodszych. Angażujemy się w sponsorowanie zarówno osób uprawiających sport wyczynowy, jak i drużyn, w których rozwijają się młode talenty.

Michał Haratyk zapisuje się złotymi zgłoskami na kartach sportowej historii Polski. W 2016 roku, podczas Mistrzostw Europy w Amsterdamie, zdobył srebrny medal. W Berlinie uzyskał tytuł Mistrza Europy, osiągając wynik 21,72 m.

– Udało się wykonać plan i jest bardzo dobrze – powiedział złoty medalista w pchnięciu kulą, Michał Haratyk. – Wsparcie finansowe Grupy Energa daje mi stabilność i spokój, dzięki temu mogę skupić się na treningach i pracować nad realizacją następnych sportowych celów.

Paulina Guba to wielokrotna mistrzyni Polski seniorów w pchnięciu kulą. Na Mistrzostwach Europy w Berlinie, „przerzuciła” faworytkę w tej rywalizacji, Niemkę i zdobyła złoty medal wynikiem 19,33 m (zaledwie 5 cm mniej od życiowego rekord w pchnięciu kulą Guby).

Złoto w rzucie młotem na Mistrzostwach Europy w Berlinie zdobyła Anita Włodarczyk. Natomiast bardzo dobre trzecie miejsce zajęła, sponsorowana przez Grupę Energa, Joanna Fiodorow. To wielokrotna medalistka mistrzostw Polski, reprezentująca nasz kraj w Mistrzostwach Europy.

– Cieszę się, że jako Grupa Energa, wspierając finansowo zawodników, możemy uczestniczyć w rozwoju polskiego sportu. Jako były lekkoatleta wiem, ile wyrzeczeń i ciężkiej pracy należy włożyć w osiągnięcie wymarzonego sukcesu – mówi zastępca Dyrektora Departamentu Marketingu i Komunikacji Energa SA, Grzegorz Bałkowiec. – W naszych działaniach marketingowych wspomagamy różne dziedziny, w tym także sport seniorski, wyczynowy. Chcemy bowiem pomagać w budowaniu ikon sportu, które następnie będą inspirowały innych do regularnych ćwiczeń.

Może zainteresuje Cię:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *